کد خبر : 17965 تاریخ انتشار : ۷مرداد ۱۴۰۴ ساعت 14:47
معاون امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد

کاهش تعرفه های حمل و نقل ریلی کانتینرهای ترانزیتی مابین بنادر عباس و کاسپین

کاهش تعرفه های حمل و نقل ریلی کانتینرهای ترانزیتی مابین بنادر عباس و کاسپین

معاون امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با هدف جذب بیشتر کالا در مسیر کریدور شمال جنوب، تعرفه های حمل و نقل ریلی کانتینرهای ترانزیتی مابین بنادر عباس و کاسپین، کاهش پیدا کرد.
به گزارش نیمرخ/ «میثم محمدی‌ نژاد» معاون امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی در رابطه با کاهش تعرفه های حمل و نقل ریلی کانتینرهای ترانزیتی مابین بنادر عباس و کاسپین گفت: در مسیر کریدور شمال جنوب، تعرفه های حمل و نقل ریلی کانتینرهای ترانزیتی مابین بنادر عباس و کاسپین، کاهش پیدا کرد و این اقدام که در راستای هم افزایی میان نهادهای ملی مرتبط با حوزه های ترانزیت کشور به اجرا درآمده، نقش مهمی در افزایش نقش و جایگاه کشورمان در معادلات ترانزیتی؛ حمل و نقل ریلی، و ترکیبی بین المللی ایفا خواهد کرد.
وی با اشاره به همکاری و مساعدت هیأت مدیره شرکت راه آهن، در خصوص جزئیات تعرفه های جدید حمل و نقلی چنین توضیح داد: براین اساس به مدت سه ماه تعرفه حمل کانتینر ۲۰ فوت از بندر کاسپین به بندرعباس و برعکس، با واگن‌های ملکی شرکت‌های ایرانی ، ۳۰۰ فرانک و برای کانتینرهای ۴۰ و ۴۵ فوت نیز این نرخ به ۴۲۰ فرانک کاهش یافته است.
معاون امور بنادر و حوزه خزر کاهش تعرفه اعمالی را در رقابت با دیگر مسیرهای ترانزیتی و ارائه این پیام به شبکه حمل و نقل جهانی اعلام کرد که عزم جمهوری اسلامی ایران برای تقویت جایگاه کریدوری خود جدی بوده و این مهم از طریق کاهش هزینه ها و زمان حمل و نقل از مسیر کشورمان در دستور کار قرار گرفته است.
محمدی نژاد با اشاره به اتصال مجتمع بندری کاسپین این منطقه به خطوط ریل سراسری تصریح کرد: در نتیجه نه تنها دریای کاسپین در شمال ایران به دریاها و بنادر جنوبی در دو دریای عمان و خلیج فارس متصل شده بلکه زمینه افزایش ظرفیت های حمل و نقلی در مسیر کریدور شمال-جنوب و ظرفیت سازی برای انتقال کالا میان کشورهای حوزه اوراسیا، آسیای میانه و قفقاز با کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد شده است.
وی با ارائه تحلیلی از زیرساخت های ایجادی، کاهش موانع حمل و نقلی، ارائه بسته های تشویقی-تخفیفی سازمان متبوع خود و شرکت راه آهن؛ جهت تبدیل شدن این راهگذر به یکی از مسیرهای کلیدی ترانزیتی افزود: ترکیب حمل ریلی، دریایی و جاده‌ای در این مسیر به افزایش درآمدهای ترانزیتی، کاهش وابستگی به مسیرهای جایگزین و ارتقای جایگاه ایران در زنجیره تامین جهانی منجر می شود.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید