کد خبر : 18116 تاریخ انتشار : ۲۲مرداد ۱۴۰۴ ساعت 23:15

تأمین اجتماعی گیلان پاسخگوی دغدغه‌های بیمه‌ای خبرنگاران شد

 تأمین اجتماعی گیلان پاسخگوی دغدغه‌های بیمه‌ای خبرنگاران شد

مدیر کل تأمین اجتماعی گیلان با تأکید بر لزوم تکریم جامعه رسانه‌ای استان، از پاسخگویی و رفع مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران به‌عنوان وظیفه این سازمان یاد کرد و گفت: خدمت به اصحاب رسانه، خدمت به همه اقشار جامعه است.
به گزارش نیمرخ/ به‌ دنبال فراخوان عمومی و هماهنگی با خانه مطبوعات گیلان، نشست پرسش و پاسخ ویژه خبرنگاران با حضور «کیوان مرتضوی» مدیر کل، دکتر «فرید حبیبی» مدیر درمان، معاونان و روسای ادارات تخصصی تأمین اجتماعی استان در سالن اجتماعات شعبه ۲ رشت برگزار شد.
در ابتدای برنامه، مرتضوی و حبیبی با تبریک روز خبرنگار و تبیین نقش اثرگذار رسانه در آگاهی‌بخشی، خدمت‌رسانی به خبرنگاران را افتخار سازمان دانستند.
طرح دغدغه‌ها و دریافت پاسخ‌ها
در این نشست خبرنگاران مسائل مختلفی را مطرح کردند؛ از جمله:
•  ماهیت شغل خبرنگاری و مشکلات ناشی از عدم حضور در محل کار در بازرسی‌های کارگاهی
•  اشتباه در درج عناوین شغلی در سوابق گذشته
•  محدودیت مراکز درمانی طرف قرارداد و عدم پوشش کامل خدمات دندانپزشکی مانند ایمپلنت
•  طولانی شدن روند پرونده‌های بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور
•  تعیین تکلیف سوابق ناموجود و سال‌هایی که لیست بیمه ارسال نشده
•  وضعیت معافیت کامل سهم حق بیمه کارفرما برای خبرنگاران
مرتضوی همچنین با اشاره به برخی انتقادات از برخورد کارکنان با مراجعان، بر ضرورت تکریم ارباب‌رجوع به‌عنوان یک اصل سازمانی تأکید کرد.
تصمیمات جدید برای بهبود خدمات به خبرنگاران
به گفته مدیر کل تأمین اجتماعی گیلان، در پی نشست اخیر مدیرعامل سازمان با معاونت رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصمیماتی شامل تعیین یکی از شعب رشت به‌عنوان واحد منتخب رسیدگی به امور بیمه‌ای خبرنگاران، برگزاری نشست‌های فصلی با فعالان رسانه و تداوم نشست‌های خبری کوتاه‌مدت در دستور کار قرار گرفت.
 همچنین مرتضوی پس از این برنامه در جلسه‌ای مشترک با دفتر سرمایه‌گذاری استانداری گیلان و مدیران مسئول روزنامه‌های استان، راهکارهای رونق اشتغال و سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه را بررسی کرد.

در این نشست بیش از ۴۰ خبرنگار حضور داشتند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید