کد خبر : 17667 تاریخ انتشار : ۷تیر ۱۴۰۴ ساعت 16:30
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد

پرداخت زودهنگام مستمری‌ها و خدمات بی‌وقفه تامین اجتماعی گیلان در شرایط بحرانی اخیر

پرداخت زودهنگام مستمری‌ها و خدمات بی‌وقفه تامین اجتماعی گیلان در شرایط بحرانی اخیر

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان از پرداخت ماهانه حدود ۳,۱۰۰ میلیارد تومان مستمری به  مستمری‌ بگیر استان خبر داد و گفت: در شرایط سخت جنگی اخیر، هیچ گونه اختلالی در خدمات ‌رسانی به مردم ایجاد نشد.
به گزارش نیمرخ به نقل از رویداد شمال، «کیوان مرتضی» پیش از ظهر امروز (شنبه 7 تیر) در نشستی با خبرنگاران یه تشریح فعالیت‌های اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان پرداخت و گفت: این اداره کل با پوشش ۵۵ درصد جمعیت استان، خدمات گسترده‌ای از جمله بیمه بیکاری، حمایت‌های درمانی و خدمات غیرحضوری را بدون خلل ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی گیلان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، معادل ۵۵ درصد جمعیت استان را تحت پوشش دارد، افزود:  این سازمان خدماتی نظیر مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان، کمک ‌هزینه ازدواج، غرامت ایام بیماری و بیمه بیکاری ارائه می‌دهد.
مرتضوی تأکید کرد :علی‌رغم مشکلات نقدینگی ناشی از شرایط بحرانی، خدمات به شرکای اجتماعی بدون وقفه ادامه یافته است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان تصریح کرد: در شرایط بحرانی اخیر، مستمری ۲۰۲ هزار مستمری‌بگیر شامل ۱۳۱ هزار بازنشسته، ۷۲۴۲ ازکارافتاده و ۶۳ هزار بازمانده، زودتر از موعد و در سه روز آخر ماه پرداخت شد؛ این مبلغ بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال بوده و نشان ‌دهنده تعهد سازمان به حمایت از مستمری‌بگیران است.
وی ادامه داد: سرانه درمان مستمری‌بگیران از ۱۳۲ هزار تومان به ۳۴۳ تومان افزایش یافته و پرداخت‌های بیمه تکمیلی به موقع انجام شده است. تسویه‌حساب با داروخانه‌ها و مراکز درمانی تا پایان اسفند نیز از دیگر اقدامات سازمان در شرایط کمبود نقدینگی بود.
مرتضوی کارفرمایان را شرکای اصلی سازمان خواند و گفت: سازمان برای حمایت از کارفرمایان، مهلت ارسال لیست بیمه را تا ۴ تیرماه تمدید کرد و جریمه‌ای برای تأخیر اعمال نکرد.

خدمات غیرحضوری بی‌وقفه
وی حاطر نشان کرد: ۵۹ سرویس غیرحضوری سازمان از طریق سامانه‌های دیجیتال بدون اختلال ارائه شد. بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران توانستند از طریق موبایل یا سیستم‌های کامپیوتری به خدمات دسترسی داشته باشند و مشکلات احتمالی در کوتاه‌ترین زمان رفع شد.
وی ارسال پیامک به کارگران برای اطلاع‌رسانی درباره دستمزد واقعی طی سالهای اخیر را گامی موثر در کاهش مغایرت‌ها و افزایش شفافیت دانست و اظهار کرد: این اقدام نارضایتی‌ها را کاهش داده و از حقوق کارگران حمایت شد.
مرتضوی به چالش‌های صندوق تامین اجتماعی اشاره کرد و از اصلاح قوانین در مجلس از جمله تغییر فرمول محاسبه مستمری بر اساس میانگین دستمزد کل دوران بیمه‌پردازی خبر داد و گفت: این اصلاحات به پایداری صندوق و جلوگیری از فرار بیمه‌ای کمک خواهد کرد.
وی افزود: تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی نیز به متقاضیان پرداخت شده و با استقبال بیمه ‌شدگان همراه بوده است.  
مرتضوی از همکاری بانک رفاه و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان سازمان برای ارائه خدمات بی‌وقفه قدردانی کرد.
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان با افتخار اعلام کرد که این سازمان توانسته رضایت نسبی بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان را جلب کند. تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان و حمایت از کارفرمایان در شرایط بحرانی، از نقاط قوت سازمان بوده است.
مرتضوی در پایان ضمن تسلیت شهادت فرماندهان نظامی و هسته‌ای و جمعی از هم‌وطنان، پیروزی مقتدرانه کشور را تبریک گفت.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید