کد خبر : 18381 تاریخ انتشار : ۲۴شهریور ۱۴۰۴ ساعت 22:35
شهردار رشت تاکید کرد

آمادگی کامل شهرداری برای آغاز سال تحصیلی و مدیریت شرایط جوی پاییزی

آمادگی کامل شهرداری برای آغاز سال تحصیلی و مدیریت شرایط جوی پاییزی

شهردار رشت در جلسه ویژه ستاد مدیریت بحران در آستانه بازگشایی مدارس ضمن تاکید بر آماده ‌باش کامل مجموعه شهرداری در برابر شرایط جوی پاییزی گفت: شاخص اصلی موفقیت شهرداری، رضایت شهروندان و افزایش تعامل سازنده با آنان است.
به گزارش نیمرخ/ «رحیم شوقی» شهردار رشت ظهر امروز دوشنبه ۲۴ شهریور، در جلسه ویژه ستاد مدیریت بحران که با حضور جمعی از معاونین،شهرداران مناطق ۵‌ گانه و مدیران شهری به منظور تهمیدات لازم جهت بازگشایی مدارس برگزار شد، با اشاره به لزوم آماده‌باش کامل مجموعه شهرداری در برابر شرایط جوی پاییزی اظهار داشت:با توجه به پیش‌بینی بادها و بارش‌های پاییزی، ضروری است تمامی مناطق شهرداری از هم‌اکنون نسبت به ایمن‌سازی معابر، پاکسازی جوی‌ها و کانال‌ها و همچنین هرس به‌موقع درختان اقدام کنند تا شاهد بروز مشکلات برای شهروندان، به‌ویژه دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی نباشیم.
وی با تأکید بر اینکه آمادگی کامل اکیپ‌های عملیات ویژه شهرداری در سطح شهر یک ضرورت جدی است، افزود:مدیران مناطق باید به صورت میدانی در سطح حوزه‌های خود حضور مستمر داشته باشند و اجرای دقیق اقدامات پیشگیرانه را شخصاً رصد و پیگیری کنند.
شهردار رشت همچنین به اهمیت هماهنگی میان بخش‌های مختلف شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان اشاره کرد و گفت:تمامی تجهیزات و امکانات شهرداری باید در راستای مدیریت شرایط احتمالی ناشی از بارش‌ها و وزش بادهای شدید پاییزی در آماده‌باش کامل قرار گیرند تا از بروز بحران های احتمالی جلوگیری گردد.


وی افزود: همچنین اورهال ماشین‌آلات، تجهیز لجستیکی و تأمین نیازهای لازم برای زمستان و احتمال بارش برف در دستور کار قرار گرفته شود تا رفاه و آسایش شهروندان تضمین گردد.
شوقی خاطرنشان کرد: همه این اقدامات در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان، به‌ ویژه دانش‌آموزانی است که با آغاز سال تحصیلی بیش از هر زمان دیگری نیازمند محیطی امن و آرام برای تردد و حضور در مدرسه هستند.
شهردار رشت در ادامه با حضور جمعی از روسای نواحی مناطق ۵ گانه با اشاره به عملکرد سامانه ۱۳۷، مشارکت شهروندان را عامل مهمی در بهبود خدمات شهری دانست و گفت: از سال ۹۸ تاکنون بیش از ۷۰ هزار پیام در این سامانه ثبت شده که نشان دهنده نقش مؤثر مردم در شناسایی نیازها و مشکلات شهری است.
وی با تأکید بر لزوم اقدام سریع‌تر در برابر درخواست‌های مردمی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد روند رسیدگی در برخی ماه‌ها کاهش یافته و این موضوع ضرورت برنامه‌ریزی دقیق‌تر و استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی شهرداری را دوچندان می‌کند.
شوقی خاطرنشان کرد: نبود امکانات به ‌تنهایی نمی‌تواند توجیهی برای تأخیر در پاسخگویی باشد و شاخص اصلی موفقیت شهرداری، رضایت شهروندان و افزایش تعامل سازنده با آنان است.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید