مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان از آمادگی کامل نیروهای امدادی این شرکت برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته و پاسخگویی سریع به درخواستهای مردمی خبر داد و بر اهمیت همکاری مشترکین در رعایت نکات ایمنی و اطلاعرسانی فوری در مواقع اضطراری تأکید کرد.
به گزارش نیمرخ/ «مسعود برادران نصیری» مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان، با اشاره به شرایط خاص اخیر و تداوم خدمترسانی بیوقفه این شرکت، اظهار کرد: تیمهای امدادی شرکت گاز با پاسخگویی ۲۴ ساعته به تماسهای مردمی از طریق سامانه ۱۹۴ در حالت آمادهباش کامل قرار دارند تا در کمترین زمان ممکن در محل درخواست خدمت حضور یابند یا در صورت بروز بحران احتمالی، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی افزود: نیروهای امداد گاز در سراسر استان برای ارائه خدمات سریع و مؤثر در آمادهباش هستند. بهطور میانگین روزانه ۱۶۳ تماس از مرکز استان و شهرستانها با سامانه ۱۹۴ ثبت میشود که همه این تماسها بررسی شده و موارد دارای اولویت بهصورت فوری رسیدگی میشوند.
برادران نصیری با اشاره به سطح بالای رضایتمندی مشترکین، گفت: در مراجعات نیروهای امدادی به منازل، مشترکین بهطور مستقیم از کیفیت خدمات ارائهشده ابراز رضایت کردهاند. وی افزود: در هفته گذشته، یکهزار و ۳۶۷ پیام در سامانه امداد ۱۹۴ ثبت شده که شامل ۶۸۸ پیام مرتبط با امور امدادی، ۱۳۰ پیام درباره نشت گاز، ۳ مورد حوادث گاز، ۴۲۵ مورد قطع گاز و ۲ هزار و ۴۴ مورد سرکشی و بررسی ایستگاهها بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان همچنین اعلام کرد: به منظور رفاه حال مشترکین، از ابتدای هفته جاری تا پایان روز جمعه (۶ تیر ۱۴۰۴)، مأموران کنتورخوان به منازل مشترکین مراجعه نخواهند کرد.
وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین، از آنها خواست در صورت استشمام بوی گاز، شنیدن صدای غیرعادی یا مشاهده هرگونه حادثه، فوراً با سامانه ۱۹۴ تماس بگیرند. برادران نصیری همچنین از مشترکین خواست در صورت مشاهده افراد مشکوک یا حفاری در نزدیکی تأسیسات گازی، مراتب را سریعاً اطلاعرسانی کنند.
وی در ادامه توصیه کرد: مشترکین در صورت ترک طولانیمدت منزل، شیر اصلی گاز را ببندند، از دستکاری کنتور و رگولاتور خودداری کنند و از روشن کردن سیگار یا ایجاد آتش در نزدیکی محلهای حادثه پرهیز کنند. همچنین، از مسدود کردن دریچههای تهویه داخل منازل خودداری کرده، وضعیت دودکشها را بررسی کنند و با نیروهای امدادی همکاری کامل داشته باشند.