کد خبر : 13316 تاریخ انتشار : ۱۹اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 21:38
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان :

۱۴ هزار میلیار ریال پروژه فاضلاب در رشت در حال اجرا است

14 هزار میلیار ریال پروژه فاضلاب در رشت در حال اجرا است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: پروژه‌های فاضلاب بهداشتی در رشت با ارزش قرارداد بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال در حال اجراست.
به گزارش نیمرخ/ «علیرضا غیاثی» در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شرکت آبفای استان در راستای عمل به تعهدات خود از شروع تاسیس اجرای طرح‌های ایجاد تاسیسات فاضلاب را در دستور کار قرار داده و تاکنون برای ایجاد تاسیسات فاضلاب در ۱۱ شهر از جمله رشت کد اجرایی اخذ کرده‌ است.
وی افزود: هم‌اینک یک تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت تصفیه ۶۳ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و یک پکیج تصفیه فاضلاب به ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ مترمکعب درشبانه‌روز در رشت در مدار بهره‌برداری دارد.
غیاثی عنوان کرد: در راستای رفع آلودگی از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود نیز سه قرارداد با ۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری و هفت باب ایستگاه پمپاژ به ارزش ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست انجام است.
وی بیان کرد: علاوه بر آن بخش لجن تصفیه فاضلاب فخب رشت نیز که با اعتبار اولیه ۸۰۰ میلیارد ریال در دست انجام است، پیشرفتی حدود ۲۶ درصد دارد و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب رشت (مسکن مهر) هم هم اینک با پیشرفت ۹۲ درصد به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز در حال تکمیل است.
بر اساس آخرین آمارهای دریافتی، ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر از جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند که ۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری و حدود ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید