کد خبر : 12256 تاریخ انتشار : ۳بهمن ۱۴۰۲ ساعت 12:35
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان :

کارفرمایان گیلانی بیش از ۱۸۶۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکارند

کارفرمایان گیلانی بیش از 1865 میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکارند

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان از بدهی 1865 میلیارد تومانی کارفرمایان استان خبر داد و گفت: این میزان بدهی نسبت به سال گذشته با 112 میلیارد تومان افزایش، معادل 6/5 درصد رشد داشته است .
به گزارش نیمرخ/ «کیوان مرتضوی» گفت: بر اساس آخرین بیلان صادره توسط تامین اجتماعی گیلان، لغایت شهریورماه سالجاری ، حدود 29 هزار کارفرمای استان با بیش از هزار و هشتصد و شصت و پنج میلیارد تومان دیون بیمه ای ، بدهکاران این سازمان را تشکیل می دهند .
مرتضوی اظهار داشت: بر اساس ضوابط سازمانی، هر ساله در دو مقطع شش ماهه نسبت به اخذ بیلان کارگاهی و اعلام دیون به کارفرمایان بدهکار اقدام می شود.
وی با اشاره به اینکه کارفرمایان بابت ارسال لیست حق بیمه شهریورماه خود تا پایان مهر فرصت داشتند و از نیمه آبان ماه تا 15 دیماه فرایند محاسبات بیمه ای و صدور صورتحساب های لغایت پایان شهریور انجام پذیرفته است، اظهار داشت : در این دوره برای  28962 کارفرمای بدهکار استان بیلان صادر و ابلاغ شده است .
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه تعداد بیلان های صادره در این دوره 5 درصد کاهش داشته ، افزود : علیرغم این موضوع ، رقم مجموع بدهی های کارفرمایان در حال حاضر بیش از 1865 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته با 112 میلیارد تومان افزایش معادل 6/5 درصد رشد داشته است .
مرتضوی همچنین اذعان داشت : حدود 35 درصد این بدهی ها با رقمی معادل 642 میلیارد تومان برآوردی محاسباتی دوره جدید بوده و 1224 میلیارد تومان نیز بدهی های قطعی در مراحل اخطاریه و اجرا است.
وی خاطر نشان کرد: این میزان بدهی کارفرمایان در حالی است که بیش از 2400 کارفرما در سالجاری از بخشودگی جرائم بیمه ای برای تسویه یا تعیین تکلیف دیون خود بهره برده و افزون بر 4000 واحد کارگاهی نیز از شرایط تقسیط برخوردار شده اند .
مدیر کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به تعهدات ماهانه 1700 میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان در دو بخش بیمه و درمان و لزوم تامین منابع از محل وصول حق بیمه ها با توجه به بهره مند نبودن این سازمان از بودجه دولتی ، از کارفرمایان خواست تا ضمن انجام تکالیف قانونی از قبیل ارسال به موقع لیست و حق بیمه واقعی ، نسبت به تعیین تکلیف دیون خود در اسرع وقت اقدام نمایند .

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید